Wednesday, April 18, 2012

16.Nota Kecil Dari Anak Kecil

Dingin embun di daun kasih
belum kering di sinar pagi
hangat dipeluk ghairah
hangit dibakar resah
tersasar sudah tombak dan lembing
aku membesar diperut jalang
kecundang diratah jembalang.

Ah,malunya!
sembilan bulan mengandungkan jasadku
ingin segera kau tamatkan
sebelum bumi dan langit merakam cerca
sebelum gebu manis wajah dipenuhi najis
kau campak aku ke dalam takungan najis.

Tidak kau takut balasan Tuhan
tiada hasrat memutih iltizam
memohon keampunan Tuhan
memang salah ibu mengandung
aku terbuang ke dalam longkang.

Masih belum terbit matahari pagi
masih ku nanti cerah langit
aku teresak memeluk
harap
biar hangat tubuh bogelku
di selimut kasih sayangmu.

Ah,anganku bukan mimpimu
tercungap aku menelan najis campur ulat
sebelum lemas tenggelam
disambut Malikilmaut
putih aku datang
bersih aku pulang
sungguh aku sayang
terlalu hitam hatimu
segeralah kembali ke jalan Tuhan
akan ku tunggu dikau ibuku,di pintu syurga.

Yajuk
Bj22082010

• SAJAK > 2010 (Julai-Disember) > Nota Kecil Dari Anak
Kecil(slide show) disumbangkan pada Isnin, 23 Ogos 2010 1:37:37 PM • Kali
terakhir diubah pada Isnin, 23 Ogos 2010 1:37:37 PM oleh yajuk

No comments:

Post a Comment