Monday, April 16, 2012

4.Aku Yang Luka Di Tapak Kaki

Aku yang luka di tapak kaki
pedih menjalar ke hulu hati
disentap berlari
memijak dawai berduri
di pentas demo kerasi.

Aku yang luka di tapak kaki
menapak suratan takdir
menerjah tajam lambakan kerikil
mencucuk bisa sampai ke jantung
biar percik darah menjadi basahan
ku harungi jua curamnya lurah
menjejak hayat demokrasi
jangan mati sebelum terhenti denyut nadi.

Aku yang luka di tapak kaki
terperangkap di lembah harapan
tertanam ukhuwah di langit perjuangan
rupanya terkepong serigala kelaparan
mengharap pohon gugurkan emas berlian
mengharap guruh mencurahkan emas tempawan.

Aku yang luka di tapak kaki
menapak pasti
ke destinasi
Allah jua hidup dan mati.

Yajuk
Bj23032010

• SAJAK > 2010 (Januari - Jun) > Aku Yang Luka Di
Tapak Kaki disumbangkan pada Khamis, 25 Mac 2010 11:38:41 PM • Kali terakhir
diubah pada Khamis, 25 Mac 2010 11:38:41 PM oleh yajuk

No comments:

Post a Comment